TERMIN I MIEJSCE ZAJĘĆ
- kwiecień 2024r., od 9.00 do 14.00,
- szkolenie stacjonarne.
WYKŁADOWCA:
Izabella Ewa Cech - doktor nauk ekonomicznych, doradca podatkowy w Polsce i Niemczech, adiunkt na uczelni wyższej, od 2021 certyfikowany mediator na terenie Niemiec. W latach 2000–2005 piastowała stanowisko I sekretarza Ambasady RP Wydziału Ekonomiczno-Handlowego w Berlinie. Od ponad 20 lat zajmuje się zawodowo problematyką opodatkowania transgranicznego pomiędzy Polską a Niemcami reprezentując podatników w sporach przed organami podatkowymi i sądami w obu krajach. Zainteresowania badawcze i naukowe skupiają się na tematyce gospodarczej i podatkowej w stosunkach polsko-niemieckich, problematyce opodatkowania przedsiębiorstw, historii podatków i rozwoju przedsiębiorczości oraz compliance w ekonomii i finansach. Autorka licznych publikacji naukowych w tym zakresie, Propagator wiedzy o podatkach na wykładach otwartych dla młodzieży.
Część I - Problematyka ewidencji i dodatkowych urządzeń przy prowadzeniu KPiR
- ewidencje wymagane rozporządzeniem KPiR
- ewidencje wskazane wg ustawy PIT
- ewidencje wg ustawy VAT, a powiązanie z KPiR
- ulga za złe długi w przychodach i kosztach - zastosowanie w ciągu roku oraz na przełomie roku. Wpływ zastosowania ulgi na rozliczenia przyszłych okresów
- różnice kursowe rozliczanie i ujęcie w KPiR
- zakres, wymagania czy też czego nie ma w KPiR a potrzebne jest przy prowadzeniu działalności gospodarczej lub obsługi klienta biura rachunkowego oraz jak prowadzić te dodatkowe urządzenia towarzyszące i wspomagające podatkową księgę przychodów i rozchodów wspomagające rozliczanie podatków podział podatników i ich uprawienia.
Część II - przychody w KPiR
- Przychody w działalności gospodarczej moment ujęcia ich w urządzeniach księgowych a moment powstania przychodów
- zaliczki a przychód w działalności gospodarczej i ich rozliczanie, otrzymana zaliczka a niepełne wykonanie dostawy (usługi), zwrot zaliczki kontrahentowi
- korekta przychodów z działalności gospodarczej
- barter a ujęcie kosztowo-przychodowe
- przychody w okresach rozliczeniowych
- umorzenia należności, podatków i opłat lokalnych a ich ujęcie w KPiR
- naliczone a nieotrzymane odsetki i kary dla kontrahentów
- wynagrodzenia płatników z tytułu terminowego przekazywania podatków od wynagrodzeń
- sprzedaż przez internet
- towary otrzymane nieodpłatnie - sprzedaż
- sprzedaż środka trwałego- problematyka przychodowo -kosztowa
Część III - koszty w KPiR
- wydatki poniesione przed rozpoczęciem działalności
- problematyka wynagrodzeń w KPiR - w tym wynagrodzenia członków najbliższej rodziny
- rozliczanie ZUS oraz ujmowanie w KPiR
- jednorazowa amortyzacja - wymagania oraz obowiązki z jednorazowym odpisem środka trwałego
- amortyzacja środków trwałych - problemy w rozliczaniu przyspieszonej amortyzacji, spółdzielczego prawa do lokalu użytkowego,
- sponsoring w kosztach
- zakup kontenerów przewozowych
- dokumentowanie wydatków na podstawie dowodów wewnętrznych
- ulga B+R oraz jej wpływ na zmniejszenie dochodu do opodatkowania
- kradzieże i niedobory w działalności a ich rozliczenie w KPiR
- pytania i odpowiedzi
OPŁATA:
- 400 zł od osoby,
- 380 zł cena dla członków O/O SKwP w Zielonej Górze.
Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Zielonej Górze:
nr 46 2030 0045 1110 0000 0051 7160 po potwierdzeniu realizacji szkolenia !